urtehagen

det er en stund siden jeg har vist bilder fra urtehagen / grønnsakshagen så her kommer et par bilder fra i dag

fleirårig kål tror den bare kommer med blader som kokes som vanlig kål

grønnkål ikke lenge før jeg kan ta disse kålsortene i bruk på kjøkkenet

den rosa stangsellerien vokser ,og nei det har ikke regnet en dråpe er bare jeg som vannet litt

fleirårig rucola og jeg har allerede høstet av den flere ganger

rød hagemelde og mangold ,dei vokser fint tross tørke og sterk sol ,dei må vokse mer før jeg kan høste

vårløken som jeg hadde gjennbruk på ,brukte løken og plantet rota ,den har blir stor og fin og kommer med blomster ,har plantet flere og dei kommer fint

ved siden av er en purreløk også den er gjennbruk

bendeløk,det var en bitteliten løk jeg tok med hjem fra en tur til domkirkeodden på Hamar ,der besøkte vi en urtehage løken var på str med naglen på lillefingeren min  og i år er løken mer enn en halv meter høg ,skal ikke bruuke den for jeg vil att den skal lage flere småløk i toppen der det har dannet seg en knopp ,så jeg kan plante flere :=)den er sterk på smak ,kanskje litt sterkere enn purreløk

dette var noe av det som vokser ,så får eg ta bilde av resten en annen dag :=))

 

8 kommentarer

Siste innlegg