usensurert

God morgen,ja denne helgen tok jeg fri fra bloggen,lørdagen ble viet til en handletur først på dagen,etterpå hadde jeg pinnene i hendene ,skjørtet jeg strikket i kontstrikk ble ferdigstilt :=) og søndagen fylte svigermor et selvstendig alder og vi ble innvitert opp en etasje til middag etterfultg av kaffe ,vi ble der til kvelden kom krypende ,det var hyggelig :=)

Kontstrikk ja,det var det jeg hadde i hendene ,tidligere har jeg strikket meg et skjørt i kontstrikk som jeg egentlig synes ble et lite hakk for kort,mørkegrått hadde den på meg i går .

Det nye kontskjørtet følte jeg ble litt trangere magen bulte ,rumpa bulte var den rett og slett for liten ?

det første skjørtet strikket jeg i et helt annet garn,mykere og mer tøyelig tenker jeg,i str L ,jeg følte den vart vel slakk i livet,lengden ble som i str m .

Dette nye gikk jeg for str m men med lengden til L :=) men siden skjørtet ble litt mindre elastisk enn det første så ble det ikke lengre alikavel,for jeg tok den ekstra lengden igjen i bredda rundt rumpa mi hi hi

det ble usensurerte morgen selfier ,bare for å vise det nye skjøretet på,synes ikke det vart så ille i dag,magen var litt mindre ballong hi hi .I mitt hode hadde jeg ikke en topp å ha til skjørtet grunnet fargen ,men lørdag var jeg innom en butikk for å spørre etter en tynn bomulsgenser,i en blågrå farge,eller dongerifarge ja det var det jeg trodde jeg måtte ha :=) den hyggelige ekspeditrisen sa jeg kunne ha en mønstret topp til og da begynte hode å jobbe ,jeg hadde to stk i skapet mitt :=)

selfie omtrent før en er våken ,et kamera jeg ikke fikk bygget opp i rett høgde,ja det gir litt dobbelhake det når en ser litt ned hi hi,sånn ble det,jeg får tåle å vise dere den sanne meg før frokost hi hi

Så spør jeg dere ,er dette i korteste laget til ei dame på snart 56 ? eller er det innafor ,det grå er like kort,men i rein ull så den hadde jeg tykk ullstrømpebukse under og da blir det liksom noe annet enn nakne bein.

Så fikk jeg kjøpt nytt garn til genseren jeg skal prøve meg på en genser med rundfelling i kontstrikk ,det har jeg aldrig gjort før

når jeg handler til meg selv så ser jeg hele regnbuen,jeg viste min mann 2 fargealternativer,han sa bare ,er ikke den der litt for glorete ? ha ha ,en fin måte å be meg roe bittelitt ned på alle fargene

dermed ble dette fargevalget,den lysegrå blir til selve bolen og dei sjøgrønne,blågrønne fargene til kontrikket på bringa :=)

og innimellom ,ja da blir det glattsrikk ,et lite teppe til lille Mathilde ,ha en fin dag da,her koser vi oss fortsatt med en smak av våren,10+ ute nå,13+ da jeg tok natt ved midnatt,nyter det så lenge det varer :=)

32 kommentarer

Siste innlegg