ut og gå

Jeg går mye men ikke alltid det blir en spasertur,nå oppmuntrer både solliv og utifriluft oss til å gå minst en tur for dag,det gjør noe med humøret og helsen.

Jeg har gått en tur nå som solen skinner for det er ikke mange timene nå her under høge fjell,men før jeg gikk ut har jeg bakt

2l med eplemost,en melk/gluten og eggfri sjokoladekake,dvs sjokoladekremen har laktosefri smørost i og en glutenfri eplekake,dette skal jeg ha med på tur,om 10 dager er ene barnebarnet 8 år og svigerdatter har også bursdag den samme dagen,vi skal besøke dem denne helgen så litt bursdagsgodt er hyggelig å ta med seg :=)

jeg har vasket klede og jeg har tømt 2 fulle bokachi bøtter,det er en liten jobb det og litt plunder å vaske bøttene etterpå,men nå er dei reine og klare til å fylles på ny om en har noe matavfall :=)

jeg sådde brokkoli i grønnsakshagen,men det kom ingen brokkolihoder,plantene er store minst en meter høge og har sprø fine blader og mange små mellom bladene ,her kan en spise alt ,bladene smaker brokkoli :=) så jeg tok med noen inn,det blir en eggomelett med brokkoliblader til middag i dag :=)

så gikk jeg tur

dette er det jeg ser når jeg går ut gangdøren her hjemme :=)

oppned,denne humlen gikk i saktekino rundt kløverblomsten,er vel ikke mye mat for dem å finne nå lenger

ennå kan en ta en kvil på benken,men snart blir den også tatt i hus til vinteren,og der det er bra med snø på bilde er der oppe vi har hytte,må vist komme oss opp og stenge av for vinteren ,før snøen legger seg og vi ikke får kjøre frem :=)

det var virkelig deilig å rusle i solskinn,vi bor ved siden av den røde løden bak det kvite huset,ikke lang fra fjorden :=) men nå skal jeg pakke litt klede,så ønsker jeg dere en fortsatt superfin dag

13 kommentarer

Siste innlegg