ut på luftetur

Det måtte bli en luftetur i dag,sjøen skulle være høg,den var det,men en granne sa den var en god del høgre i natt sånn litt over midnatt,nå er det ikke hus her som kan ta skade av høg sjø,for langs sjøkanten er det helst naust og nå en rorbu som er under oppføring,,nausta står dei ,selv og vannet gjerne kryper litt oppetter veggen

i natt dekket vannet halve kaia

lett å ta inn og ut båt en sånn dag,ja om en har dør på siden av rørbua da :=) for en kommer seg ikke tørrskodd inn fra fronten

om sommeren hopper barna fra kaia,i dag kunne en gå rett uti,om en liker iskalde bad da

koslig å ta en kopp kaffe utenfor rorbua,men ikke i dag,godt borde er godt tjoret fast :=)for her går sjøen helt oppunder sete

deilig med grønn vinter,da ble det tresko vandring på meg i dag,det var bedre enn å trykke foten ned i en sko

jeg ruslet et stykke langs gamlevegen bak tunellen,men da jeg begynte å kjenne det i hælen snudde jeg,det var lurt for jeg rakk akkurat hjem før en byge med litt sludd kom dalande

det begynner å grønnast mer og mer,tuer med løvetann og kløver dukker opp ,ja forskjellig annet også,merkelig vinter dette

ønsker dere en fin fin kveld da

 

11 kommentarer

Siste innlegg