ut på tur i gryotta

Mandag var vi til Ålesund med bilen ,service og EU kontroll ,noe måtte fiksast men den delen hadde dei ikke inne ,så ny time i dag og jeg ble med på tur selv om det var i gryotta ,vi måtte ut døra seinast 6.40.

Jeg tenkte mannen ville ha selskap når han ventet på bilen ,men han tenkte annerledes ,jeg kunne gå på Moa i dag som på mandag :=)

vi må over fjorden med ferge ,dagen var grå men mild og regnet som var meldt holdt seg unna

vi kommer til Moa leeenge før butikkane åpna men det gikk helt fint ,for det var helt ok å gå en lang morgentur

Moa er svært,en går inn i en bygning ,en tett glassbru går fra den ene bygningen over veien til den andre ,og det er jo fint det når det er grisevær ute ,så bygger dei på og en bru til blir bygget så vi kan gå tørrskodd også til det 3 bygget

det er vakkert å se på og vil en ut i frisk luft er det ingen problem å gå ut av det ene bygget over veien og inn i det neste uten å gå gjennom tunellane :=)

å gå her så tidlig er jo ganske så koronavenlig for jeg traff ikke på så mange .

Obs var åpent så jeg gikk der og surret litt ,kjøpte et par småting også ,og når kl nærmet seg 10 satte jeg meg utenfor dropin frisør chees ,og jeg fikk meg en liten hårklipp ,skal jeg ha litt lengde på håret må det stussest litt i fasong innimellom :=)

Da jeg var ferdigklipt var mannen ferdig og da var jo senteret åpnet også ,jeg gjorde meg ferdig med noen julegaver i dag også ,skal jeg være helt ærlig så er jeg nesten ferdig med hele julehandelen ,sånn går det når jeg får 2 dager alene på et slikt kjøpsenter :=) etterpå kjøpte vi oss middag

koronavenlig på cafeen også ,for her var det veldig god plass ,kan anbefale tidlig besøk på kjøpsenter :=)

Nå er vi hjemme og jeg har pakket inn julegaver,fredag reiser vi til Trøndelag og da er det greit å spare portoen ,så vi har med julegavene nå i tillfelle vi ikke får anledning til en tur til før jul :=) greit å spare der en kan spare og portoen er ganske dyr :=)

En fin dag ble det ,selv om det er aller best med tur i skogen da

6 kommentarer

Siste innlegg