uteliv

ja her er det uteliv som gjelder ,da mener jeg ikke uteliv på en bar,dans ,hotell og slike ting ,nei her er det uteliv i hagen og skogen ,i dag har jeg faktisk vært ute fra 10 om morgenen ,starta med å hente heim resten av veden vi sagde ned ,og vi fikk kløyv den og stabla

da den jobben var gjort fikk urtehagen litt omsorg

som dere ser var halvparten av bedda fulle av vassarve og det vil jeg ikke ha ,her skal snart frø i jorden .Jeg er glad i ting som kommer igjen år etter år ,og jeg har noe da og det vokser og gror nå

som luftløken ,på dette stadiet bruker jeg den som vårløk ,senere kommer en stengel med småløk i toppen

grasløken er i god vekst

purreløk overvintret fra i fjor ,det var jeg spendt på siden jeg tok dem opp med roten og flyttet dem seint på høsten ,men dei er fine ikke sant

og litt innimellom kommer det kvitløk,da har vi rikelig med løk utover i tillegg har jeg ramsløk og nå kommer den for fullt ,såg på dei jeg hadde i grønnsakshagen ,der kommer det noen andre også og er jeg heldige er det seiersløk som jeg sådde i fjor,den er nordnorges svar på ramsløk og skal smake kvitløk

jeg sådde flere typer frø for 2 dager siden ,frø jeg snappet med meg fra ferie i fjor ,noe er blomster og noe er urter ,hmm men hva er hva aner jeg ikke ,tror disse 4 som allerede spirer er sennep ,tok frø fra 3 forskjellige sorter sennep hadde vært artig å høste egne frø da

tja hva er dette da ? det hvet jeg iallefall ikke ,kjøpte noen teposer i løsvekt på en urtehage ,der var nooen frø i posen som jeg tenkte jeg kunne prøve å så ,så en form for urte må dette bli da

og så går jeg tur ,hver dag skal jeg opp bakkane og rundt garden ,da øker pulsen og er jeg heldige får jeg bedre kondis

dette er i kveld

og dette var i går kveld

Mange timer ute men når det endelig er vår må en bare nyte det :=) ha en fin kveld da

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg