Utfordrende strikkeprosjekt

Som dere hvet liker jeg å strikke,men prosjekt kufjordkofte er et utfordrende prosjekt,heldigvis er det ikke bare jeg som sliter,mer røynde strikkere sliter også,men vi kommer i havn og designeren jobber med å forbedre oppskriften :=) sammen får vi det nok til .

Etter att vi kom hjem fra ferie har jeg strikket ferdig selve bolen ,det var dei siste bordene etter alt det grønne .

Bråt er noe dei fleste av oss ikke synes er like kjekt å strikke ,men på denne nytter det ikke å bli lei for her skal bråtet gå helt opp til albuene,og joda jeg tok begge bråta jeg og ble ferdig i går kveld

bare for å våkne i dag og oppdage att strikkefastheten ikke ble lik,ene bråtet var lengre enn det andre pga en var strikket fastere enn det andre ,sukk hva gjør en da ?

Jo jeg sette brødeig til 8 store brød ,rekte opp så mye som trengtes og strikket på ny

jeg kunne beholde dei 4 første stripene ,så mellom deigsetting,heving og steking  ble jeg ferdige med begge bråta nok en gang

og denne gangen ble dei like :=)

ermene på denne koften skal ha litt puff fasong fra albuene og opp ,så da er det bare å fortsette da :=)

14 kommentarer

Siste innlegg