Utvikfjell

så ble det jammen en fjelltur i dag og ikke hagearbeid,mannen fant ut att vi skulle ta bobilen og kjøre til Utvikfjell og gå til ei seter der,jeg var ikke sen å be :=)

cruise skipet lå til kai i Olden ,gjett da om jeg lengter etter en tur ,elsker å reise på cruise :=)

,vi fortsetter til innvik og utvik før vi kjører opp på fjellet,Utvikfjell ,der parkerer vi og lager oss litt å spise ,vi dro med bobilen ,så det ble litt varm mat ,men så kom vi oss ut på tur ,litt tungt i begynnelsen ,har vært svært lite ute og gått i oppoverbakker så det kjentes ha ha

oppover det går og nå blir dalen liten

vi har kommet oss opp bakkane og det flater ut ,og det er bare så herlig

opp og hopp ,ei lita kvil på stor stein

så var vi fremme på setra ca 3 km å gå ,støyvastøylen 840 moh

er du nøden når du kommer til setra så har dei et flott sanitær for alle som går i fjellet

reint og fint ,2 toaletter ,det er utedo men ser ikke slik ut ikke lukta det ille heller men reint og fint :=)

nydelig utsikt fra benken ved et av hyttene ,her er det godt å være ,men vi skulle ned igjen og begynte å rusle nedatt ,gikk ikke så fort for jeg hadde blåbærplukker i hånden og rusket med meg noen bær på veien ned :=)så har vi en liten smak av sommer i fryseren

da vi kom ned bestemte vi oss for å kjøre videre ned fra fjellet til Byrkjelo ,der var vi innom bakerjo ,kjøpte et godt brød og havrekjeks,bakerjo har fantastiske bakevarer :=) så kjørte vi opp og over fjelellet igjen og da vi var over og kjørte nedover fjellet mot utvik igjen da seilte også cruiseskipet ut igjen ,en deilig dag for både oss og alle turistene som var i denne vakre bygda en sånn vakker dag