utviklingen videre

I går jobbet vi i hagen hele dagen ,når fruen vil ha stein,da får fruen stein ,iallefall når vi har stein liggande ubrukt på garden :=)

store fine steiner og da er det godt vi har traktor på garden for her trengtes muskelkraft :=)

det ble 4 store steiner i beddet

jeg har fått plantet litt rundt dei 2 største ,planten i midten ser noe slakk ut og det var den også ,stakkaren har stått under en rhododendron og ikke fått lys,jeg har en slik staude til og neste år blir nok denne slakke nyflytta planten like rak og fin som denne på bilde under her

nå står den i knopp ,snart blir den vakker og mørk rosa :=) ,så neste år blir det fint mellom steinane :=)

fruen ville ha en gangvei mellom den gule hekken og det nye beddet ,men akk det var tungt å spa ,lykka mi var att min mann var der og hjalp meg så han tok fort over gravejobben

 

det føyk av seg og snart var all torv borte vekk ,veiduk ble lagt ,så mente mannen att der måtte være et skille mellom bedd og vei ,så han hentet en gammel lyktestolpe ,vi har noen liggande :=) og innimellom kommer dei godt med

det ble en forandring mellom asfalt og hage ,en stein ble flyttet inn i beddet ,jeg kunne jo ikke skritte over en stor stein hver gang jeg skulle gå der,og for å få en mykere overgang ble stein nr 2 flyttet litt på :=) måtte klippe noen greiner på ene potentillaen også for den tok for mye plass ut i veien

jeg ble så fornøgde :=) men sand er sand og det fester seg under skoa,så denne fruen har bestilt betongheller med mannen ,en stripe med heller til å trå på ,tenker det blir meget bra :=)

da vi var ferdige var vi både svette og det kjentes i kroppen ,da var det godt å roe ned med bålpanne og tilslørte bondepiker ute før vi tok kvelden og gikk i hus

en deilig avslutning på en deilig lørdag og hagen går seg til sakte men sikkert

 

10 kommentarer

Siste innlegg