VÆR

God morgen ,ja her er det vær ,masse vær sånn som i går det høljregna med kraftig vind innimellom sånn i rykk og napp

til tider såg jeg knappast ut vinduet ,det ble en innedag .Kvelden kom og regnet gikk over til kvitt,det snødde og det lavet ned,ja ja tenkte jeg .

Da klokka ringte kl 6 i dag morges,har jo en mann som skal på jobb :=) da stod jeg også opp ,jeg hadde satt snøskuffen borte i fjøsen for det var jo grønt og fint ute,men ikke i dag det måtte måkes før mannen kjørte ut bilen ,så jeg kledde meg for å gå bort og hente snøskuffen

det blåser ute og snøen hadde gjort et forsøk på å komme inn døren

og den hadde klatret opp etter veggen

dagen var kvit,grønn i går og kvit i dag ,det er mye vær,jeg kom meg bort til løda og fikk hentet snøskuffa,framfor huset var det lite snø ,vinden hadde samlet mye av snøen i skavler,og en av skavlene var nede ved veien ,der bilen skulle ut ,argh…..

snøen var tung , særlig brøytekanten etter brøytebilen ,så kom vinden i kraftige kast

d

det var bare å bøye nakken til vindkulen gikk over for jeg såg jo ingenting,det ble en god halvtime med real trening og om det blir en runde til ute får dagen vise ,måker ikke mer enn jeg må for det har meldt regn igjen i morgen og da forsvinner snøen fort,vær hvorfor kan det ikke gi seg nå :=)

16 kommentarer

Siste innlegg