værsnu

vi har vært velsignet med et aldeles nydelig vær siden påskestart sol omtrent hver dag og nooen dager varmet det som om det var sommer,men i dag ,huttemegtu 3+ og iskalde nordavind,snakk om værsnu over natten

sånnedager,ja dette var i helgen

så deilig att dei første løvetann tittet frem i solveggen

i hagen dukker det opp dei første staudene ,for en lykke

sjekk drivhuset mitt ,endelig har vi fått skiftet dei glassene som var sønde,en glede,eneste skår i gleden var att et av glassene var feilskåret og vi måtte vente til over helgen med å dra tilbake til glassmesteren og få justert det til rette mål

om medan vi venta skiftet som sagt været og vi fikk snø i fjella og kalde nordavind,men vi dro no uansett og fikk ordnet glasset i dag

vel hjemme fikk vi skiftet det siste glasset og nå håper jeg ingen glass blir knust igjen for det koster vist med nye glass.

Medan mannen var hos glassmesteren var jeg på plantesenter

og som dere ser ble det litt med hjem,men siden det er surt ute skal dei få være i drivhuset til det verste været er over ,i den blå bøtta har jeg urter til urtehagen ,salvie og en mynte med sitronsmak

når vi var ferdige med å få på det siste glasset i dag gikk jeg like godt en ttur rundt garden ,kledd for vinter ,dere ser det snør ute i fjorden og hvitveisen jeg kom over hadde lukket seg,det skjønner eg godt,for selv med hue på måtte jeg holde meg for ørene for vinden blåste gjennom alt,brrr det var kaldt,så nå sitter eg her med teppe over beina og ser frem til nye varme dager

20 kommentarer

Siste innlegg