Valdresflye

I år startet vi sommerferien på Valdresflye,jeg har alltid likt å kjøre over det fjellet,men det er en ting å kjøre over ,noe helt annet å faktisk være der og vi fricampet der og brukte 3 dager over :=)

Nå satt vi ikke bare utenfor bobilen og slappet av ,nei vi gikk på fjellturer,jeg jobbet hardt for å gå ,jeg ville så gjerne nå toppen ,men må nok innrømme att jeg måtte gi meg på begge turane før min mann ,jeg fikk kvile og han fikk gå litt lengre før han snudde ,jeg skulle tross alt tilbake .

været kunne ikke vært bedre ,skikkelig sommervarme høgt til fjells

denne dagen var det blitt ettermiddag før vi campet ,men vi gikk alikavel en tur ,og da vi kom til toppen ,ja da var det ikke toppen og sånn fortsatte det ,jeg nådde ikke toppen ,men det gjorde mannen min da :=)

da jeg tok pause brukte jeg tiden på å ta bilder av småtingene på bakken som disse gresshoppene ,

disse kan i første omgang virke litt ekle ,men tenk da på hva som skjer med dem

ja for larvene blir til denne skjønne sommerfuglen :=)

vi tok kvelden og dagen etterpå kjørte vi ikke langt ,bare noen minutter høgre opp til toppen av Valdresflye,som ligger på litt over 13000 moh

Her planla vi en lengre fjelltur og lager oss niste ,det var litt kjølig vind der på toppen ,men jeg angret fort på klesvalget for det ble fryktelig varmt der vi gikk

det var mye stein så det ble tidlig en prøvelse for mine hofter ,men jeg gikk no på jeg

mannen sine bilder som blir små her :=)

det karrige høgfjell ,villt og vakkert ,en får en egen ro her oppe

tenk att noe så vakkert vokser her oppe på snaufjellet

og fruen er blid hun tross att det var en liten prøvelse å komme seg ned igjen :=)

det ble en helt fantastisk flott dag i fjellet ,det tok oss 5 timer å gå ,20 000 skritt og en stor tilfredstillelse ,vi kjørte et stykke nedover fjellet og la oss til på en liten plass for natten ,helt perfekt og jeg slappet skikkelig godt av med et lite strikk mellom hendene :=)

 

10 kommentarer

Siste innlegg