vann til besvær

Bobilsesongen har begynt for dei fleste,vår har stått i ro til denne  helg,vi fylte den med vann og tenkte ta en tur,men i år som i fjor har noe skjedd med vannet og det ble vått i bilen,så uten egentlig å tenke over om alt var med i bilen for å overnatte ,kjørte vi avgårde til caravan for å få hjelp,joda etter hjelpen fikk vi beskjed om att nå burde det være tett.

Vi var på Stryn ,og her kjørte vi inn i Oldedalen,booka oss plass på en campingplass og fylte opp tanken med vann,jeg ville ha varmt vann ,så mannen setter på varmen,men oi oi oi ,her ble det vått,ja ikke der vi oppholder oss,men under gulvet,fort måtte tanken tømmes igjen og vi tok helgen uten vann,Vel hjemme igjen,bilen er tømt,selv sengen er tatt i hus,nå må vi igjen til caravan og få hjelp,og nå skal dei få komme til skikkelig så vi hvet att alt blir tett,men en fin helg fikk vi no alikavel da .

her campa vi under isbre

Gutribreen,kjører en helt inn i dalen kommer vi til Briksdalsbreen

i går gikk vi en tur opp i gytridalen,det var blå merke og vi ante ikke hvor langt det var,vi nådde ikke toppen,til det ble det for smertefullt for mine bein

det gikk oppover,og vi fant ut att vi hadde gått ca 2,8 km rett opp og ned da vi var ved campingen igjen,og turen opp brukte vi over timen på

og gjett om det var varmt da  :=)

turen gikk vi på kvelden,sola hadde gått ned og ved campingen var det litt kjølig vind,så jeg var godt kledd,jeg hadde ikke trengt strikkajakken,ei heller den tynne dunjakken,det ble bare så altfor varmt :=)her snur vi ned igjen ,og det var au au itshhh og au igjen ned  bakkane,merkelig kor disse beina skal plage meg da ,men en nydelig tur,er glad jeg gikk den :=)

det var mange almetrær i skogen,sjekk alle disse frøenen da

litt liv møtte vi på på vår vei,denne vakre sommerfuglen

og denne billen hi hi ,ellers hadde vi fjellet for oss selv.

En helt ok campingplass,men vi fikk ikke inn hverken radio eller tv ,så melodigandprix fikk jeg ikke høre,ikke husket jeg strikketøy heller,så vi fikk masse pratetid sammen :=) koslig det da :=)

dagen i dag har vært noe roligere,vi satt et par timer i solen og koste oss før vi kjørte innst i dalen ,men vi gikk ikke til briksdalsbreen i dag,vi snudde og kjørte til Stryn,der spiste vi middag,og siden sola skinte og det var varmt satt vi ute og spiste middagen

en fin avslutning på en deilig langhelg,så får vi bare håpe att neste tur går mer smertefritt uten vann på av veier :=)

8 kommentarer
    1. tusen takk :=) ja vi får nok orden på vannet igjen ,men må nok innom caravan til en som kan med det :=) en kan jo bruke bilen uten vann da,vaske opp på campingen og bruke sanitæren på campingen,men det er nå kjekt att det fungerer i bilen også når en først har en bobil :=) skal til ortopeden igjen 13 juni,da får eg vite om noe kan gjørast med foten

    2. Så ergelig med vannlekasje da. Sånt ødelegger jo så mye. Men du er da en positiv sjel, som fikser det meste. Beundrer deg som går tur med vondt ben. Jeg fikk heller ikke med meg noe Grand Prix, men det gikk like greit det. Jeg hadde nett, men å bruke opp alt på mobilen for å se det, var det ikke verdt. Jeg så alle sangene tidliger i uken, så det var greit. Kos deg vider i mai og jeg håper dere får orden på det vannet snart.

    3. Uff, så kjedelig med det vannet. Og så vanskelig det skal være å få det tett 🙁 Håper det blir i orden èn gang for alle nå da.

      Ellers så ser jo turen kjempeflott ut! Det er leit at bena dine plager deg sånn, men fint at du tar hensyn <3

      Forresten fant jeg endelig ut hvordan jeg kan følge deg fra min nye bloggportal, så nå gleder jeg til flere innlegg fra deg igjen 🙂

    4. For noen nydelig bilder fra den storslåtte naturen 🥰 Det står respekt av den klatreturen mener jeg, og slettes ikke god for ben som ikke er i humør. Det går jomfint å campe uten vann, men det blir selvsagt litt mye styr og ekstra jobb. Håper nå at de får tettet hullet, så problemet ikke forfølger dere i sommer.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg