våre minste

nå er det flere her inne som har vært ute og hatt fokus på våre minste i naturen,være seg insekter eller blomster,her har det vært surt,kaldt og masse regn i flere dager,så da solen dukket opp i kveld og nordavinden forsvant,ja da var jeg snar med å komme meg ut på tur,det var bare så deilig å kjenne sola varme i ryggen .

Kamera tok jeg med,jeg ville se om jeg traff på dei minste i naturen :=)

den vakre marigullsko blomstrer ,jeg elsker den blomsten ,knipset et bilde og fikk med en av våre små,en fluge som snek seg med på bilde

jeg rusler videre,der fulgte jeg en humle som jobbet iherdigt

smørblomsten har fått besøk av en flue,den borer nesen skikkelig ned i blomsten

ikke lett å følge sommerfuglane,men jeg fikk det til

denne var bitteliten,ser du den ? aner ikke hva det er da

denne her er den jeg liker minst av alle ,åkersneglen,det er hundrevis av dem i hagen min ,og der spiser den alt den ikke skal spise,arghhhhh,men akkurat denne her var heldigvis ikke i min hage,den gikk på hovedveien

denne meitemarken levde farlig,å krype opp på asfalten på hovedveien er ikke et sjakktrekk

har dere prøvd å løfte på stein i fjæra ? der er det liv,løfter en stein og det kryr av liv,slike små krill eller reker ligger der i store mengder,men er svært raske med å gjemme seg igjen da :=)

Dette var noen av våre minste jeg traff på min kvelsrunde ute

11 kommentarer

Siste innlegg