Våren kommer

ute er det kvitt,snøen vi fikk i påskedagene ligger der,men det regner,så det er nok snart borte,uansett snø,vær og vind så er en ting sikkert,våren kommer :=)

I dag tok jeg på regntøy og gikk en liten tur,rogna og heggen er grønn og fin,bjørka,seljen og oren har grønne tupper på knoppane sine,får vi sola og varmen som er meldt neste uke tipper jeg att det skjer ting der ute i skogen med stor hastighet  :=)

heggen grønn og fin

rogna har fått fine blomsterknopper også

jeg hadde ikke med kamera,det regnet så jeg tok bare mobilen,men hjelpes for et fugleliv.aner ikke hva alle var,men der var trost,grønnsisik,fossekalle,rødstrupe tjeld,måser og ennå flere sorter jeg ikke kom tett nok innpå til å se hva det var :=)

da jeg kom hjem gikk jeg bort i hagen,børstet snøen av ramsløken og plukket med noen blader,i grønnsakshagen tok jeg med litt luftløk og fra drivhuset plukket jeg fersk spinat,det blir en kremet grønn stuing til pølsemiddagen i dag :=)

nå er det på tide å fyre litt opp i ovnen,det er tross alt bare 0 grader ute ennå :=) ha en fortsatt fin dag da

14 kommentarer

Siste innlegg