våren

Våren er her ,i går var det 12+ i dag 6+ ,i går var det tørt og fint i dag regnbyger men det er det som er våren :=)og jeg gikk en tur

dagens tur går gjennom gjenngrodd beite ,i dag er det mer løvskog enn beite her,men snøklokker dukker opp innimellom løv,kvist og gammelt gress

jeg hører en fuglelåt jeg ikke har hørt i vinter og der kom tjelden flygande og sette seg på kaia,ja da er det vår :=)

det veks litt av hvert i gammel skog

og midt i alt det gamle låg jammen fruen også hi hi

det var fint å gå her ,men huttetu i det jeg kom ut av skogen tok vinden tak og det regnet godt,men jeg hadde da hette å dra over hodet

jeg fortsetter forbi gardane øverst i bygda og forbi granskogen som går videre opp mot fjellet

det er grått i fjella

men ikke langs elva ,for her blomstrer det i forskjellige farger,slik er det når løkene kommer bort med jord som blir flyttet på

jeg ser noe rødt,og det mellom mose ,greiner og gamle stilker fra fjorårets brennesle vokstee det mengde av skarlagen vårbeger og det er første gang jeg ser dem her jeg bor ,det var artig :=) Det ble en fin tur på 2 timer

20 kommentarer

Siste innlegg