Vårengjøring

Her er det vårengjøring på gang ,men ikke inne med nedvask av hus ,nei her snakker vi skikkelig opprydding ute rundt garden og innvendig i bobil ,sola skinner fortsatt og slike dager må nytes ute

det var flere enn oss som ville rydde i dag ,vi fikk nemlig besøk av naboens høner og hanefar,og dei napper og rydder i bakken ,koslig akkurat disse da :=)

medan jeg rydda så skulle vi ha jernriva,selfølgelig hadde vi lagt den igjen i sommerfjøsen ,ja ja jeg trengte en spaserttur og ruslet en tur for å hente den ,nede ved sjøen blomstrer det i gult av både hetsehov og påskeliljer

her ser dere kanskje det store treett i midten,det er en svær bjørk som er helt grønn ,det skjer fort i skogen nå her hos oss

det var godt å få en skikkelig vask innvendig i bobilen

jeg har ryddet det store beddet og plantet litt nye stauder ,da er det bare å vente til det begynner å blomstre

i mange år har jeg hatt noen knuste ruter i drivhuset,men nå er nye bestilt og jeg gleder meg til å få dem på plass,har hatt en innvendig rengjøring i drivhuset også ,utrolig kos fluer og vevkjærringer skiter på rutene ,og et drivhus er jo ikke så tett så det bor noen slike i huset om sommeren

middagen ble tilberedt på grillen i hagen ,etter middag kom posten og jeg fikk en bursdagsgave på forskudd i posten

har jo kjøpt meg en omnia til bobilen ,og da syntes min søster att jeg måtte ha en kokebok også ,blir spennende å prøve den :=)

vi took en biltur og da vi kom hjem gikk vi en kvelstur ,det begynner å bli vrient å gå rundt garden uten gummistøvler for nå kjører bøndene skit ut på jordene ,men vi kom oss rundt i dag med sko ,neste gang velger jeg støvler :=)

 

17 kommentarer

Siste innlegg