Varme dager

Det er så deilig ,sol og varme ,vel kan det bli for varmt men jeg er heldige og bor tett ved sjøen ,så det er fort gjort å rusle ned og svale seg ned i sjøen ,jeg har bløtt mer enn beina ,men ennå ikke greidd å legge meg av ,for seriøst vannet her inne i fjorden er iskaldt :=)

blank og stille fjord ? innimellom det ikke lenge

for det er makrell tid og plutselig er det er voldsomt liv på fjorden ,makrellen hopper og plasker og spiser småfisk ,er det småbrislinger eller,det er iallefall mye av dem og da kommer måsen og er med på gilde

jeg prøver etter beste evne å psyke meg opp til et sjøbad ,alle sier det er så deilig men det er iskaldt

en liten mink er nyskerrige ,den tittet opp bak en stein ,dukket ned og tittet opp igjen før den tok sats og sprang fort forbi meg ,bare en meter unna ,hvet ikke hvorfor den var redd meg eg da hi hi

linerla tester vingene ,den greier fint å stå i ro i luften

et år kjøpte jeg rød kløver,skulle ha den i en krukke for jeg likte bladverket ,tenkte ikke over att den kom med blomster,men det gjorde det og den kommer igjen og igjen hvert år og det er jo helt greit ,vakker rød bladverk om våren og kvite fine kløver om sommeren ,har to potter fulle

lilje ,den har blitt flyttet på noen ganger for dette er en gammel plante som var i hagen da vi tok over ,nå skal den på stå iro her ,blir ikke flyttet flere ganger

det store bedde er frodigt ,ikke mange stauder som blomstrer samtidig og det er jo greit ,men nå i juli tror jeg det blir endel ,og mye av dette er jo stauder jeg flyttet i år ,så dei kommer nok bedre til sin rette neste år :=)

det er fine kvelder og da er det godt å være ute ,jeg fyrte opp bålpanna i går kveld

koste meg med marsmalow medan mannen slo plen ,grei arbeidsfordeling det vel :=) men det var bra jeg var ferdig å grille til mannen var ferdig å klippe gress for da var det ikke bare litt innpå bålpanna når han la på

da ble det liv i flammen ,ja ja vi hygget oss ute omtrent til leggetid ,det er sommarsnetter men mannen har ennå 3 uker igjen før ferie så seine netter blir det ikke .

I dag må jeg få gjort bittelitt husarbeid ,om ikke annet støvsuge litt  ellers skal dagen nytes for nå blir det litt regn igjen fra i morgen om ikke det forandrer seg da ,ha en fin dag da der du er

 

18 kommentarer

Siste innlegg