varme vinder

jeg ble overasket da jeg gikk ut i dag,det var en lun varme,jeg gikk en kort tur,å ha sko på beina er ikke godt så langtur får vente litt,men godt var det uansett å rusle med varme vinder i håret :=) ja det er skyet ute men 23+ da klager ikke jeg

blomsterbedd under vann :=)

jeg prøvde fiskelykken også,men 3 kast og jeg er lei ,kunne ikke vært laksefisker iallefall

oftast er denne elven her tørrlagt,men i dag fosset den,varmen som dukket opp i dag hjelper på snøsmeltingen i fjella

da jeg kom hjem igjen ruslet pappa tjeld i hagen vår,håper det var små åkersnegler han jaktet på til middag,så hørte jeg en velkjent lyd

fluesnapperpappa sang så vakkert i furua,har ikke hørt den nå i den kalde perioden vi fikk ,men han er tilbake

furua er bak plommetreet,om dere ser fuglehuset under løvet på treet til venstre for rhododendroen,så lett å zoome og få klart bilde er det ikke :=)

den første paprikablomsten åpner seg,jeg sådde frøa i månedskifte januar /februar ,dette er spisspaprika,frø fra en frukt kjøpt på coop :=) og her er utrolig mange knopper på

det blir noen klaser med grønne druer,første år vi har så mange klaser,jeg klipper av toppen på greina så den ikke får vokse seg vill i hele drivhuset

den blå jeg flyttet ut i hagen får vi se hvordan det går med,den fikk en stopp i veksten når den ble plantet ut

aldrig før blomstret plommetrea rikere enn i år,men så kom frost og snø og siden har det vært surt og kaldt,men en titt på trea og jeg ser det blir sykt masse plomme i år,så våre små venner humlene fikk gjort jobben sin før vi fikk værsnu :=) etter plommeblomstringen kom eplene ,dei blomstret ikke like lenge for vinden var der fort og tok blomstene med seg,men jammen klorte mange seg fast alikavel

så konklusjonen her i hagen etter en runde i dag er att det som blir årets avling hos oss har klart seg meget godt tross dårlig vær og kulde + snø :=)

der jeg ruslet i hagen fulgte fluesnapperpappa med meg :=)

jeg gikk innom grønnsakshagen,tok med noen reddiker og tittet litt under fiberdukane

jeg sådde 3 maisfrø,dei fikk en liten rift i bladene da jeg flyttet dem ut av drivhuset,men alle tre greier seg og begynner å vokse nå.

Ved siden av puttet jeg noen bønner i jorden,jeg har tenkt att det ikke ble noe av dem og tittet på blåbærbusker på hagesenteret på lørdag,tenkte jeg kunne plante et par av dem,men ombestemte meg og vil vente til høsten,det var nok en mening med det for i dag oppdaget jeg att bønnenene har begynt så smått å spire :=)

mangolden er den som vokser raskest ,nesten så jeg snart må ta vekk fiberduken så dei får plass

dette var litt av runden min i dag,men det er varmt så jeg går nok ut en tur til :=)

29 kommentarer

Siste innlegg