Veien hjem

Det er alltid en vei hjem uansett hvor koselig det er på tur ,men vi hadde bobil og skulle campe på vei hjem

det var over Suleskaret vi hadde lyst å kjøre men med sommerdekk var det ikke tilrådelig for snøen hadde lagt seg over fjellet,dermed ble det via Bergen ,en dyr vei med bommer og dyre ferger,men må mann så må mann

da vi kom til Hjelmås dukker det opp et skilt som det står Hillesvåg på ,mannen lurte på om jeg ville besøke fabrikken,og det kunne jo ikke jeg si nei til

det var ikke bare garn en kunne kjøpe her,men ull til filting om en liker å pusle med det,og her var det mange fine motiver til inspirasjon,men det var garn jeg ville ha og jeg kjøpte 1kilo 100 g deilig ullgarn av norsk spelsau

den med høstfarge på kjøpte jeg 6 hesper av ,håper det er nok til en helt enkel jakke i glattstrikk ,har iallefall begynt på en nå til meg selv :=) elsker denne fargen

og når jeg først viser garnet jeg kjøpte på tur så legger jeg ved bilde av garnet jeg kjøpte på Oltedal

tilsammen ble det over 3 kilo garn og det er masse 🙂 vi kjørte raskt gjennom Bergen,det er rød sone og vi frarådes å reise dit,men vi måtte gjennom så vi kjørte uten å stoppe ,da vi kom til Førde tok vi kvelden og campet der.Neste morgen tok vi en runde i sentrum,det ble flere julegaver :=) sånn er det hi hi .

Langs veien videre kommer vi til Sunnfjord museum som består av en klyngetun med gamle bygninger,hadde vi kommet to dager senere hadde vi fått med oss håndverksmesse der utstillere er i husa rundt om,men men sånn er det vi gikk en runde alikavel vi

det regnet hele tiden så vi gikk inn på museet og kjøpte oss en is ,etterpå kjørte vi videre neste stopp ble på Skei

ja for der er det en julebutikk som er åpen hele året hi hi og det er alltid litt kos å titte ,litt andre varer på den andre siden av bygget og noe ble med hjem ja

vi kjørte videre over Utvikfjell og her tok vi nok en pause og lagde oss middag,soppsuppe og hylleblomstsaft,og det smakte himmelsk :=) etter maten vasket vi opp og begav oss på siste etappe men vi tok en stopp til på vei ned fra fjellet,her ruslet vi en liten tur

høstfargene er på vei,fjella kler seg i gylne farger,nå håper jeg det snart slutter å regne slik att vi kan få en fin fjelltur før høsten går over til vinter .

Så var en uke ferie over,det var en fin og innholdrik tur