ventemodus

I dag skulle jeg til legen ,timen var 10.30 jeg hadde bedt dem på legekontoret bestille en taxi til meg.

Kl 9 dukket den opp ,det tar 30 min å kjøre men på kontoret tenkte dei det var greit med litt ekstra tid siden jeg skulle hente en sprøyte på apoteket som legen skulle sette på meg.

Jeg rakk å hente sprøyta,kjøpe en liter melk og en aubergine og jammen rakk jeg en tur innom en butikk og kjøpte ferdig en bryllupsgave til en jeg er tante til .

Ute regna det og det var surt,hadde kledd meg godt men uansett,det var ikke vær til å gå pg trakke i sentrum.

Jeg var på legekontoret i god tid før timen min og der satt jeg da

tomt på venterommet,men innimellom var der både 5 og 6 men dei kom og gikk medan jeg venta og venta

og venta ,jeg gikk og forhørte meg i luka ,joda der var en pasient inne hos min lege ,så var der en til før meg ,hmmm hvor var strikketøyet ?

Etter en hel time på etterskudd var det endelig min tur ,legen min var fortvilet og ba om unnskyldning,det var i resepsjonen det var satt opp noen undersøkelser til min lege som hun bare måtte ta uten å ha tid til det .

Jeg fikk vaksina ,flått vaksine nr 3 da er jeg full beskyttet mot en farlig flåttsykdom som går på hjerna ,neste påfyll er om 3 år og deretter hvert 3 år om jeg fortsatt ønsker det selv .

Når jeg nå satt der nevnte jeg den vonde albuen ,jeg skal ta betendelsesdempande i en uke og se ,verre er det med hoftene ,dei er vonde så hun vil ha røntgen av dem ,krysser fingrane for att den timen blir før sommerferien :=)

og til slutt sa hun att jeg MÅTTE ta calsium tilskudd så da får jeg gjøre det da :=)

jeg orket ikke gå der i regnværet til min mann var ferdige på jobb i ettermiddag så jeg ba om en taxi hjem også ,jeg så den komme og gikk ut ,men jammen måtte jeg vente igjen for han skulle kjøre ei anna ei først

så da var det å vente igjen da ,men nå var jeg ute .heldigvis var det ikke lenge å vente denne gangen ,det var en 5-10 min .

Jeg var trøtt da jeg satte meg i taxien og ville sovne flere ganger :=) så da jeg kom hjem og fikk meg litt mat gikk jeg bort til grannen ,det var hyggelig og der ble jeg våken igjen :=)

Nå står middagen min i ovnen ,fylte aubergine gratinerte med ost ,mmm jeg tror det blir godt ,droppet kjøttdeigen og brukte bønner istedenfor,og vil ikke mannen ha,ja da har jeg planer om å steke en fiskepudding til ham :=)

Ha en fin ettermiddag da ,jeg skal kose meg inne det er helt sikkert

12 kommentarer

Siste innlegg