vi ruller videre

etter en god natt søvn på Haramsøy ruller vi videre ,sola skinner og det tegner til å bli en deilig dag

vi kjører tilbake til Lepsøy ,vi hadde ikke fått med oss alt på den øya ,en kan jo kjøre både til venstre og høgre :=)

jeg elsker slike steingarder,mennene før i tiden var smarte da dei brukte stein på denne måten ,i dag kjører dei vekk all stein når dei bryter jord

vi kjører ned en svært bratt bakke ,lurer litt på om en kom seg opp igjen ,men joda vi kom til en snuplass ,her gikk en smal vei opp som jeg ble nyskjerrige på så jeg rusler opp

vi kom til en stengt port og et fyrhus ,og der hadde dei en veldig koselig hage :=) rusler tilbake til bilen

nå sliter husken litt men mener vi kjørte opp bakken igjen og kom til en ny plass å parkere ikke langt fra det første fyrhuset,vi ser et lite fyr til og rusler bort til det ,tror ikke det var på samme parkering :=) sånn er det når en har mange inntrykk på 2 dager

hmm jeg tenker og tenker mulig vi var på samme parkering ,vi sto jo så godt og ville bevege oss litt og bestemmer oss for å gå bort til det andre fyret,jo det var nok slik :=)

vi var ned på svaberga ,der var det godt å være

vi går tilbake til bilen og kjører opp den bratte bakken ,vi ruller videre

da vi kjørte sakte bortover ser jeg gress,men ikke gresset mellom steinane,det såg ut som et tak ,jeg tenkte dette måtte være naust som låg lavt i terrenget beskyttet mot vær og vind,mannen spratt ut av bilen han kunne gå ned og se

det var ikke naust nei ,det var rett og slett er stort rom hvor sauene kunne legge seg inn i ,smart :=) og om det er samme bonde aner jeg ikke men der var kunst i fjæresteinane også

armeringsjern borret fast i stein og oppå var der en flokk med skarv utskjert i tre :=) jammen finnes det mange kreative mennesker

vi kjører videre og jammen kommer vi over en stor flokk med ekte skarv også

så var det å forlate nordøyvegen ,det har vært et eventyr fra begynnelse til slutt

der Nordøyvegen begynner på Brattvåg er der en gedigen parkeringsplass,kan se ut som en bussplass,der stoppet vi og lagde oss middag og fikk vasket opp ,må til det også når en boor i bil :=) men når vi først var her ute hadde jeg lyst til å oppleve flere steder og det fikk jeg men det blir et nytt innlegg på det

 

10 kommentarer

Siste innlegg