Vikefjell

Etter flere dager med blå himmel og solskinn våknet vi til skyer og småyr i luften ,men jeg hadde bestemt meg for fjelltur uansett i dag :=)

Idretslaget her i bygda har fått opp en gapahuk på Vikefjell og den skulle offisielt åpnes i dag ,så vi kledde oss godt med ull og det som kunne varme godt i tillegg hadde vi med tørre ullklær for klesbytte i sekkane våre og jepp jeg trengte alt,ikke pga regn men jeg svetta hele veien opp :=)

det er 2 alternative ruter opp ,den ene er bratt og starter fra ungdomshuset ,den andre er mer passende for alle og en kjører til Finnes og opp mot Bakkedalen ,og det var den ruta alle tok i dag

veien går litt oppover ,litt over myr og ennå mer oppover,men ikke sånn superbratte da

selv om det småregnet litt så var det nydelig å gå her

vi har kommet oss opp i høgda og ser nå fjorden ,bak åsen til høgre på bilde er det jeg bor

vi har ikke gått denne turen før og var dei første som dukket opp ,var litt usikre på om vi hadde gått rett,var godt merket og vi viste vi skulle se fjorden ,og plutselig dukket gapahuken opp :=)

lavt skydekke  men herligheten for en utsikt ,fikk på meg tørre kle før det kom flere turfolk.Det kom en kjølig vind men herligheten så godt det da var å kunne trekke inn i gapahuken  og sette seg på en benk.Ordføreren klipte snora ,idretslaget disket opp med kaffe,kjeks og grillpølser,i gapahuken var det innkjøpt en bålpanne som ble tent opp og pølser grillet på

rådmannen vår er også svogeren min ,og det er han og min manns søster som har rorbua her hvor vi ofte er på besøk :=) han spiller trekkspill og torader og han er bare så utrolig flink ,og ennå bedre han sier alltid ja når han blir spurt om å spille ,det var bare så fantastisk å oppleve ham spille her oppe i høgda bland dei flotte fjella våre :=)

Etter flere timer i fjellet ,og vi var utrolig mange også begynte dei fleste å bli såpass kalde att vi takket for laget og begynte på nedturen

fornøgde med dagen sette vi oss i bilen og siden vi alikavel var i Bakkedalen hvor vi har hytte kjørte vi frem i dalen for å se etter att alt såg bra ut for vinteren

og der såg alt bra ut :=) den vesle røde er vår da

Så kjørte vi hjem og hadde ikke før kommet oss i hus så kom det skikkelig med regn ,og snøen la seg svært langt ned i fjella ,snakk om flaks da ,att det ikke kom når vi var på fjelltur :=)

7 kommentarer

Siste innlegg