Villa Fridheim

vi er fortsatt i kunstnerdalen på Holsfjell og etter besøket i heimen til Theodor Kittelsen var det på tide å besøke Villa Fridheim .

Er du glad i eventyr så er dette stede å besøke ,hele huset var et stort eventyr som gikk fra kjeller til loft og fylte absolutt alle rommene i huset

ett vakkert hus og snur en seg er det vakkert den andre veien også

jeg har i mange år sagt til min mann att jeg vil ha en gapahuk i hagen ,nå sier jeg til ham att det kan godt være en paviljong om det er enklere bare det er tak over hi hi

men det regnet godt denne dagen da vi kom frem så vi går fort inn i huset og der kunne en være lenge

det var kafe inne i huset ,og jeg tror en kunne ta med kaffen og sette seg i en av dei mange fine salongene ,vi kjøpte oss kaffe og hjemmelaget bringebærsaft ,men vi satt i selve kaferommet

så gikk vi på eventyrferd

i hallen svingte det seg trapper opp til alle etasjene ,rikt dekorte med kjente og kjære eventyrskikkelser ,da vi kom opp første trapp gikk jeg meg på denne flotte uglen

den var enorm ,aner ikke hvilken ugle det er ,men hjelpes for en str

så kom vi inn i eventyrland ,uansett hvor en gikk så var det et eventyr i hver en krik og krok i hele huset

jeg tipper dere drar kjensel på mange av disse eventyrene ,jeg tror det var alle hans eventyr i huset her ,men jeg kunne liksom ikke ta bilder av absolutt alt da

:=)

ja her kunne en gå seg bort i eventyr som dere skjønner ,jeg likte disse små miniatyrhusene ,og en ide fikk jeg til mitt ispinnehus ,det får dere se en annen dag :=)

16 kommentarer

Siste innlegg