Vis meg din strikkeveske

god morgen.Ja det var vibbedille som oppmuntret oss til å vise henne strikkeveskene våre :=) jeg har 2 stykk stående her ved min side,en som alltid er ved siden av meg her hjemme og en som er med meg på strikkekafe :=) vi nermer oss jul og siden jeg sitter her nyopperert i julen har jeg nok ryddet bort en god del strikkegreier,jeg skal ha noe stående,men jeg trenger jo ikke alt :=)

Så hva har jeg så igjen og hvordan ser mine strikkevesker ut i dag :=)

denne har jeg med på strikkekafe,div garn som jeg har planer om å bruke i løpet av vinteren det røde er i bruk,siden jeg sitter og strikker med det akkurat no så ligger det i fanget mitt,samtidig som en del av produktet ligger klar for damping

en ullbukse,oppskriften er med mønster,jeg kjører ensfarget rød bukse

buksen får følge av en genser i flere farger ,på den andre siden av genseren er det en liten knapp i halsen,mangler å få det på plass men det blir,dette er en barnehagedress i str 1 år

en annen ting som alltid er med i min strikkeveske er disse to veskene ,strikkelykke inneholder pinner i alle str og den runde inneholder rundpinner,som oftest små rundpinner ,men også en og annen litt lengre rundpinne

veske nr 2

der ligger ragnakofta mi som jeg strikker på ,det skulle være et langtidsprosjekt når jeg sitter nyopperert,men jeg har greid å komme et godt stykke på vei,bord 2 er ferdigstrikket

hva har jeg i den lille røde vesken ? ja målbånd,saks og stoppenål ,det må være med

en stålplate med magnetlister er helt nødvendig skal en holde styr på hvor en er i strikkeprosjektet og jeg er klar for bord 3

så har jeg strikket litt annet innimellom en barnehagebukse i str 2 år noen har sett den før,men den ligger no fortsatt her på stua mi

jeg har tredd i et strikk med knappehull i ,da kan en justere enkelt kor stram en vil ha den på barnet ,og for att barnet ikke skal knappe opp valgte jeg å ha knappen i ryggen :=)

en grønn barnehagegenser i str 6 år er også ferdige,den gjorde jeg ferdig på onsdag,nå ligger den klar for litt damping

ja sånn er det her hos meg nå,dere har fått et innblikk i mine strikkevesker og jeg har vist dere det jeg har puslet med den siste tiden :=) og ennå har jeg flere strikkeplaner ,sånn innimellom strikk :=)

Ha en fin dag da

6 kommentarer

Siste innlegg