vokst over hode på meg

I går hadde jeg en plan ,jeg ville flytte et hasseltre ,den var jo ennå liten tenkte jeg ,jommen så jeg liten ,da jeg gikk ut ,lette frem hansker og spade måtte jeg gi meg før jeg fikk satt spaden i jorda ,hasselen hadde vokset over hode på meg og jeg er ingen superkvinne i styrke.

den ytterste til høgre her er hassel ,det nadre er hekk ,jeg plantet dette for å få en grønn levegg til grønnsakshagen og det hjelper :=) druen som jeg flyttet ut av drivhuset og inn i grønnsakshagen lever ,jeg fikk høre att den ville dø ,jeg kunne ikke ta et etablert druetre ut av drivhus og plante i hagen ,men med gode levegger er der lunt og den lever :=)

Siden det ikke ble slit med å få opp roten ,ble det slit med skvalderkål istedenfor

nå er det meste av ugresset borte ,litt igjen på oppsiden ,men det tar jeg litt pø om pø ,nå skal jeg legge t´duk i stripa der dere ser litt plastikk stikke frem,(den er under en palle med hageavfall ) så tenker jeg att i dag vil jeg kverne litt flis og ha opp på duken da blir det bra :=)

jeg har mye rabarbra ,plukket inn noen stilker i går og lagde en smuldrepai ,hadde i blåbær fra fryseren også :=) det var nydelig

i dette beddet har jeg 3 busker med hageblåbær ,kjøpte to like men fikk høre att jeg måtte ha 2 forskjellige for polineringen ,så jeg kjøpte en sort til ,og det er kun den som kommer blåbær på ,hmmm

i den store gryten har jeg oregano ,er vist på tide å klippe den ned og tørke det ,så vokser den opp på ny :=)

løpstikke ,vårt svar på buljong ,den har mye smak og må brukes forsiktig :=)

alt jeg har vist dere nå er jo slike ting som kommer igjen ,har mynte også og flerårig ruccola ,planen er å ha mest slike ting som kommer igjen etterhvert ,men jeg har sådd litt og det plantet jeg ut i går

squash ,og kvit agurk ,den ser lik ut som squashen på dette stadiet ,og nå har plantene fått knopper .

Squash er varmekjær så den må ha fiberduk over seg til blomstene åpner seg,da tar jeg av duken så jeg får polinering

dette var litt oppdatering fra grønnsakshagen min ,og joda jeg gjorde for mye i går også ,skulle gå en tur etterpå men måtte snu ,beina ville ikke lyste ,hadde så vont i bekkenområde ( så luking blir det ikke i dag ,men å kverne kvist skal gå greit da står jo jeg oppreist,og jeg har ikke så veldig mye greiner liggande heller ,jeg kverner bare det mannen legger her ,jeg går ikke i skogen og høgger ned greiner selv hi hi

8 kommentarer

Siste innlegg