Volda

God morgen ,ute er det 16+ og regnvær,ikke spesielt kaldt altså men vått.I går var det verre ,da øste regnet ned sånn skikkelig akkurat den dagen jeg skulle trakke i Volda sukk,fikk tannlege time kl 10.30 og siden vi egentlig ikke har buss så satt jeg på med min mann kl 7.

Jeg tenkte det var lenge å gå der fra ca 8 når vi var framme i Volda til 10.30 så jeg fikk bestilt frisørtime også og den fikk jeg kl 9 ,to fluer i en smekk og det passet bra i regnværet,men en time hadde jeg uansett før frisørtimen,så mannen satte meg av et stykke unna sentrum så jeg kunne gå elvadalen ned ,bli med da vel

en fin grusvei som svinger seg ilag med elva ,på venstre side går hovedåra og biltrafikken ned til sentrum,men vi ser dem ikke

koslige bruer for dem som må over elva

elva var stor i går ,ikke rartnslik som det regner.

I tidligere tider var det et svært drivhus i enden på elvadalen,historien rund det kan jeg ikke men stengene står igjen,plassen har nå blitt tilaget og noen ildsjeler har dyrket i drivhuset

uten tak men med plantekasser,så koslig ,det er nå slik att en kan slappe av der,benker å sidde ved bålplass for grilling ,barnehager som har vært på undretur langs elva eller skolebarn ,er så kjekt når det har blitt nytt liv her

ennå var det tomater der,vakre blomster og masse poteter :=)

Jeg kommer ned til sentrum og har en halvtime igjen til frisørtimen ,så jeg rusler litt her også ,Voldakirken er fin

en vakker båt ved havna og ser dere godt etter på vannet så regnet det godt

jeg fikk klippet meg etter klipp åpnet butikkane så jeg kom meg under tak frem til tannlegetimen ,1 lite hull og en grop som ikke var hull men bør fylles alikavel,ja ja ,da må jeg tilbake men jeg skulle få en lengre time så han kunne ta begge på samme tid :=) godt det da,tror jeg bestiller til neste uke eg for da er det melt bra vær.

For når tannlegetimen var ferig og jeg ville inn til Ingrid på garnbutikken har hun ikke åpning før kl 12 på tirsdagane ,typisk og jeg ble så våt på føttene att jeg måtte til å kjøpe både sokker og støvler så huda ikke bløtna helt opp.

Kl ble 12 og jeg gikk innom Ingrid,altid like blid og jeg måtte bare sitte og kose meg

vi spiste lunch sammen ,og jeg hadde med strikktøy ,kjøpte et par nøster med plotulopi et Islandsk garn og jepp har begynt på en genser som jeg håper passer til meg hi hi så da har jeg tre strikk på gang,en julegavestrikk og to egostrikk ,sånn er det med den saken .

Da jeg såg bussjåføren som kjører skulerute spurte jeg om han kunne være snill å kjøre meg hjem ,og det ville han ,han skal egentlig snu 2 kilometer fra meg men han kjørte meg helt frem så slapp eg å vente til mannen var ferdig på jobben .

En våt dag men fin alikavel,sosial :=)

6 kommentarer

Siste innlegg