Litt av hverdt

God morgen.

Da har hverdagen begynnt,ute er det 10+ skyet og kalde vind.Jeg skal sykle til Bjørke,det er siste dag med strikkekafe før sommeren.Når våren kommer prioriterer ikke så mange slike aktiviteter ,da er det hage og andre ting som står på dagsorden.

Jeg skrev i går att litt småting ble innkjøpt på Løiten lys:))her ser dere godbitene mine

Stearinlys som skal være 2 molter:))

Et alve lys,og et nydelig grønt fat til å sette det på

en vakker engel

søte små dompapper:))frisker opp i en bukett

og til slutt litt søtsaker:))jeg falt for disse søte boksane og innholdet var heller ikke å forakte

Søte karameller og deilige mini drops,og så måtte jeg prøve noen yughurt kuler og cappucino kuler

dette var mine innkjøp,ikke så veldig masse men litt ,det koster så 100 lappene gikk med her:))men så er alle stearinlysene håndlagde også da og søtsakene er laget av naturlige råvarer fri for masse kunstige greier.

Medan vi var borte eksploderte det ute i naturen så nå er det meste grønt:))livet er jammen herligt

Bilde tatt i dag:))ønsker alle en riktig flott dag

Hjemreisen

Etter et par nydelige dager sammen med yngste sønnen vår var det på tide å kjøre hjemover igjen.Det var med vemod jeg reiste hjem,men det var ikke ledigt rom flere dager så da ble det bare slik.

Vi kjørte og været var nydelig vi bestemte oss for ikke å stresse og bare bruke den tid vi trengte .Da vi kom til et skilt som stod Løiten lys på bestemte vi oss for å ta en pause,jeg var nyskjerrige på hva dette var og siden vi ikke ville stresse men kose oss så brukte vi faktisk lang tid her det var litt av en opplevelse.



Vi har kommet inn og her var det mye spennende,alt fra søtsaker,leker,strikka drakter,engler såpe stearinlys opplevelser:))det meste rett og slett.

Vi er i skogen:))her finnes det ville dyr og fargene går i orange

Godt att denne kjempen ikke var levende

Høstbordet,dekket med stearinlys designet som stein

Søte fristelser,lekkert med pass på dere blir lurt det er nemlig stearinlys:)

Juleavdeling,det var ikke lett å få barna med derfra:)hvorfor?

Denne gjengen:))syngande bamser som sang nydelige julesanger

Isbjørnens rike

Vi gikk gjennom grotter og ble mødt av bamsefamilier:))

Lekkert i hvitt for brudeparet.

Her var for alle annledning,4 etasjer i alle regnbuens farger,jul,påske,barneselskap,barnedåp,bryllup,elleganse i sort og sølv jeg kunne ha trakket i flere timer og stadig treft på nye opplevelser,men turen må gå videre.Noe ble med hjem men det kjem senere:))

Turen går videre det er varmt og vi treffer på flere hyggelige opplevelser.Her ser vi landets siste melkerampe:))den voktes av en flokk med skogsdyr og troll



Jeg har noen slike gamle spann borte i fjøsen tenk å få malt dem så lekkert som disse blå her da



Alle figurane på denne plassen er skåret ut i tre,et helt fantastisk handarbeid og koselig plass for småbarnsfamilier å stanse for en pause:))

Vel vi har fortsatt mange timer å kjøre så vi kunne ikke gi oss til i timevis:))



Det har gått mange timer vi er litt trøtte men du kor vi nyter turen også,vi har hele veien hatt følelse av sommer:))men nå har vi kommet til strynefjellet alt er kvitt det er vakkert og folk går på ski:))det ser ut som alle har hatt en vakker påske og temperaturen er 10+ på toppen av fjellet:))helt fantastisk




Dette var påsketuren vår,3 dager med opplevelser som vil bli husket lenge:))

del 2 fra Rena

God morgen.Takk for hyggelige komentarer,kjekt å hvite att der er noen der ute som savner en:))hi hi.

I dag går turen videre til Rena.Min yngste sønn har altid hatt omsorg for sin mor,og en gang jeg såg ett program fra Rena på tv fikk vi se en utrolig skjønn sandstrand og min sønn hadde sett sin ære i å la sin mor få oppleve denne:))

Vi vinglet litt og lette det resulterte jo i flere flotte opplevelser før vi fant det vi var ute etter.

Mor og sønn diskuterer:))

Der var et flott fugleliv

Far og sønn storkoser seg

Naturen var bare helt fantastisk,men vi fortsetter på vår leten etter sandstranda til fruen selv:))

Vi kom over et museum for tømmerfløtring,det var stengt men vi ruslet litt i området



Veien går videre her var det stengt og vi hadde fortsatt ikke nådd målet

Vi nærmer oss men vi er fortsatt ikke fornøgde med sanden:)



endelig deilige sand og stedet er Osen en god halvtime fra Rena

varm sand på føttene fruen er fornøgde og vi koser oss i 20+:))

Det er jo ett vatn dette og vannstanden var godt nedtappet.Her var en mann som sette ut bøyler for å gjøre klar til sesongen og vannet skulle fylles igjen





Dette har vært en uforglemmelig dag:))

ønsker alle en nydelig dag,fortsettelse følger:)

3 vidunderlige dager

Da er vi vel hjemme igjen etter 3 fantastiske dager:))vi har hatt barnebarn og familie på besøk i dag + vår yngste datter med kavaler,dei 2 sistnevnte er ute og lufter seg men skal ligge over til i morgen.

Vi kunne ikke ha vært heldigere med påsketuren vår,vi reiste på torsdag da var det opplett over strynefjellet var det 3+ og litt yr men så ble det bare bedre og bedre og vi endte opp med 19+ full sol og sommerfølelse:))hjemme på Leira derimot pøsregna det etter att vi reiste.

Det var godt å treffe sønnen og vi hadde en kjempefin tid sammen.

Kvelstur på Rena:)



Etter å ha brukt mange timer i bil gjorde det godt å gå en lang tur,men jeg må si jeg ble overasket over kor lite grønt det hadde blitt på vei mot hedemark,hos oss må vi snart tenke på å slå plenen.

Vi fikk ikke hotell på Rena så vi måtte pendle til Elverum,det var også en by jeg likte svært godt.Vi bodde på elgstua  guest house som var et gjestgiveri som jeg gjerne anbefaler andre om dei skulle trenge overnatting i Elverum

Soppen er et gatekjøkken som jeg tror hørte til gjestgiveriet,meny med priser stod iallefall i mappa på rommet vårt

Utsikt fra rommet vårt første kvelden

Dag 2,det er reine sommeren ute og vi går en to timer lang spasertur i Elverum før vi kjører til Rena.










Dette var litt fra vår vakre morgen tur ,nå er det på tide å kjøre til Rena og bruke resten av dagen med sønnen vår.Det kapitelet kommer i morgen da vi hadde svært mange fantastiske opplevelser sammen:))

Pakket og klart

Da er det meste gjort og jeg er klar for å reise bort noen dager.

Det er bare 3 dager men nok det for å kose seg litt sammen:))rekner med att turen vil ta oss 7-8 timer å kjøre så får vi håpe på godvær.

Jeg fikk kjøpt inn plantejord i dag så når jeg kommer hjem er det klart for å sette litt mer frø,dei skal eg forkultivere i fjøsen:))

Ellers vart det en liten tur innom datteren vår i ørsta,blei ikke s veldig lenge da hun måtte på jobb.Hun jobber i samme firma som faren og hadde sin første vakt i dag,siden det er ett skadefirma så deler dei på å ha vakt utenom dei ordinære timane.

Emma fikk pippikjolen som Grete sydde,hun var jo søt i den men kjolen var litt stor så hun tok den av igjen før jeg fikk knipset ett bilde,men bilde fikk jeg lell uten kjole på.


Min søte datter:))veslegutt var trøtt og ville ikke fotograferast,det respekterer vi

Noe tåkete på vei bortover i dag

Trasige pendlerveier,men når det er ferdigt blir det reine autostraden å kor vi gleder oss.

Da får eg ønske dere en fin start på påsken nå blir jeg ikke på nett igjen før søndag:))

Livet kommer og livet går

Idag fikk jeg en svært trist melding,sønnen til ei jeg har omgås noen år døde helt plutselig hjertestans i en alder av 26-27 år,forlovet og pappa til en liten gutt på 2 år.Det gjør utrolig vont  og jeg sender alle mine varme tanker til hele familien.

Samtidig går livet videre hos andre,jeg skal bli farmor i oktober og selfølgelig gleder jeg meg stort til det.

Så skjørt er livet,så trist og så vakker.

Ta vare på hverandre ingen hvet hva morgendagen bringer.

SOL:))

Endelig fikk vi også glede av solen,himmelen er nesten blå og solen skinner:))så hærligt.

Ellers er jeg omsorgsfull ovenfor min kjære frø som jeg har sådd og det begynner å gi gevinst:)

 
Bladpersille

Brokkoli:)gleder meg til disse

Og evighetsblomstene spirer no.

Dagen har også tatt en ny vending for ute er himmelen så godt som helt blå og solen skinner:))ai ai

God morgen

Ja nå har jeg jo vært oppe noen timer da,jeg har endatil vært ute et par timer:))Grete viste så flotte bilder av en herlige morgen:))det er det rake motsatte hos oss men vakkert på sin måte:)





Slett ikke verst:))prøvde meg på fiskelykken,stod på kaia og fisket en stund men jeg er ikke av den tålmodige sorten,får jeg ikke napp tidligt gir jeg opp så da blir det kylling til middag istedenfor.

Selvsagt tok eg med ut fotoapparatet,skulle jo vise dere fisken,he he det ble fugler istedenfor



lags veien nede ved sjøen er det litt av hvert å se av vakre ting

Vakre påskeliljer som har forvillet seg med flytting av jord

Trær fulle av dråper og med lyset mot meg glitret det som krystaller.

Vel hjemme rusler jeg litt i hagen,må se hva som dukker opp av jorden,for noe skjer hver dag.Ifjord fikk jeg to stiklinger av blåveisene dere har fått sett bilder av.En foredla og en ekte:))og du så heldige jeg er for se bare her hva som møtte meg i dag,rett utenfor inngangsdøra vår.

En aldeles nydelige blåveis,og flere knopper var på vei:))

No må eg få handukane i tørketrommelen og så skal eg strikke ferdige et sokkepar.Ha en fortryllande vakker dag

Jeg velger meg grønt:))

Det er vel ingen nyhet att jeg elsker grønt.Etter en lang vinter er det ingen farge som er vakrere enn det grønne synes jeg.

No har jeg vært ute i utmarka og spasert i 1.5 time,her kommer en liten knippe av alt det skjønne en ser hos oss nå i april.

Nå er heggen grønn og fin og knoppane er snart klare til å springe ut:))


Også rognen verner sine spede blomkålhoder:)),også disse er klare til å springe ut

Kvitveisen har kommet:))

gresset er grønt







Som dere ser er det mye vakkert å se ute nå og jeg nyter det:))no er jeg ikke alene om å nyte alt det grønne har noen småtasser her også


Da ønsker jeg alle en fin søndagskveld,klem fra Connie


 

Påskeferie

Da var hotellet booket:))det vart i Elverum ca 20 min å kjøre til Rena,det går greit .Medan vi satt og lette etter ledige hotellrom nær Rena såg vi att dei siste ledige plassane forsvant fort rett forann nesa på oss:))så skulle det bli måtte vi bare bestille fort.

Så nå reiser vi 21 og kjem heim 23,ikke lange ferien men det blir ett avbrekk og helt sikkert en opplevelse alikavel:))

Hotellet vårt heter elgstua guest house,ser koselig ut og serverer vilt på menyen:)grillet elgkjøtt i påsken hvorfor ikke.