Ikke så mye nytt fra min hage akkurat alikavel ruslet jeg en liten morgentur og knipset:))Startet på kjøkkenet og tok bilde av bladpersillen som jeg sådde like før påske.
videre tok jeg en tur i fjøsen,har sådd noen frø inne der vokste dei rimelig fort men etter att dei kom bort i fjøsen har det vært stillstand,det er vel for kaldt for dei små spirane,no skal dei få varme seg ute i solen
Det som dere ser er evighetsblomsterog brokoli,under er der ringblomster(selvplukka frø)og blomkarse og solsikke.
Da jeg samlet ringblomstfrø vart det svært mange,noen vil spire andre ikke sånn er det vel med frø,her har jeg såd mange + noen selvplukka blomkarse som jeg ikke hvet om er for gamle tiden vil vise det:)
no har eg en del ringblomst frø til + en del brokolifrø,jeg vil så dem direkte ute på friland så får eg se hva som lønner seg.Her vil jeg så ringblomstene.
dette er en av bedda jeg stelte i går,da var det grønt av ugress med kraftige røtter.Stammen som står der er en kristorn,hjorten spiste opp bladene på den i fjord,da flyttet jeg den hit bort.Det er friske grønne blader i toppen så den skal få en mulighet til å bli grønn igjen,imellomtiden får det lyse opp med ringblomster rundt stammen:))
dette er også et lite steinbedd som jeg stelte i går,det hadde grodd seg til med bare gress og mose,vi får se etterhvert hva jeg putter ned i jorda her.
nå kommer pinseliljene
urtene mine trives og vokser likeså stemorsblomstene tross kalde netter
litt av min nyklipte hage,nok av arbeid her
målet mitt for hagen min er att den skal være lettstelt,desverre har jeg ikke helse til alt dette arbeidet som medfølger masse blomsterbedd.Så på sikt skal jeg bare ha vintergrønt og rhododendron og ellers store busker som tåler gress på føttene:))jeg prøver å registrere hva hjorten liker og hva som får være i fred,heldigvis ser det ut som einer og rhododendron ikke er blandt favorittane deires.
Dette er mitt største hageproblem,ett digert bedd som jeg ikke vil ha.Den siger framover,den er for brei til att jeg enkelt kan luke ,det er dårlig jord for vanlige sommerblomster og i fjor sette jeg ned noen buskbomer som jeg har hatt ståande noen år på andre siden av huset,som dere ser trives dei ikke dei har blitt gule.No leser jeg i hagebøkene mine att det er tegn på lite kalk:(jeg skal da ikke ha kalk når jeg elsker rhododendron og dem har jeg mange av.Så skal jeg flytte dem og i så fall hvor eller skal jeg kalke der dei er no?jeg får tenke litt til.
I går fant jeg ingangsporten til musene som går inn i huset vårt,jeg såg en stor feit mus springe inn under plata foran ingangsdøra vår,usj.Jeg roper på min kjære som lurer på hva jeg bærer meg for,mus selvsagt.Vi tar fram platten men musa hadde forsvunnet inn i huset.Så i går sette vi opp musefelle ute under platten og i dag når jeg stod opp var det mus i fella,selvsagt er jeg alene hjemme og må ta utysket,lader fella igjen og har nå sittet her på blogg og ventet på postbudet(det har nå blitt sendt pakke til Grete og Greta)jeg går ut når postbudet kjem og jammen ligg der en mus til i fella,hjelp kor mange er der….usj jeg hater slike ekle kryp.No må eg ut og ta den også men så etter det vil jeg gå en tur i finværet.Det blir 0 hagearbeid på meg i dag for hodepinen sitter der fra i går:)
























































